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KT알파 쇼핑, 프리미엄 패션 앱 퀸잇과 4050 여성 확보 위한 전략적 제휴 추진

채널 교환의 형태로 양사의 자체 패션 브랜드(PB)와 유통 채널 적극 활용 계획 
KT알파 쇼핑, 패션 트렌드를 제안하고 고객의 라이프스타일을 업그레이드할 것 

KT알파 쇼핑-퀸잇, 퀸잇 내 르투아 기획전
KT알파 쇼핑-퀸잇 / 퀸잇 내 르투아 기획전 


4050 여성 고객 확보를 위해 홈쇼핑과 패션 앱이 뭉쳤다. KT알파 쇼핑(대표 박승표)4050 여성 패션 앱 퀸잇과 전략적 제휴를 위한 업무협약을 체결했다고 4월18일 밝혔다. 

이번 협약으로 양사의 자체 패션 브랜드(PB)와 유통 채널을 활용해 패션 트렌드를 제안하는 것은 물론 4050 여성의 라이프스타일을 선도하겠다는 계획이다. 

양사는 4050 여성을 메인 타겟으로 하는 패션PB와 채널 경쟁력을 가지고 있다는 점에서 공통점이 있다. KT알파 쇼핑 패션 카테고리에서 4050 세대의 구매 비중이 46.2%에 이르는 핵심 타겟층인 만큼 4050 여성 고객을 확보하고자 하는 양사의 니즈가 맞아 떨어졌다. 

KT알파 쇼핑은 홈쇼핑 판매 방송을 기반으로 하는 패션PB ‘르투아(LR TROIS)’, 퀸잇은 모바일 앱에 최적화된 채널 경쟁력 바탕으로 패션PB ‘플리츠31(PLEATS 31)’을 보유하고 있다. 

양사는 두 브랜드의 타겟이 동일해 고객층 결합이 가능하고, 홈쇼핑 및 모바일앱을 기반으로 판매 채널 확장이 이뤄질 것으로 전망했다. 

4050 여성 고객 확보 및 패션PB의 경쟁력 강화를 목적으로 적극 협력해 나갈 예정이다. 이번 협력을 통해 양사의 유통 채널을 적극 활용하기로 했다. 

채널 교환의 형태로 KT알파 쇼핑의 홈쇼핑 방송을 통해 퀸잇의 패션PB ‘플리츠31’을 판매하고, 퀸잇 앱에서는 라이브커머스, 브랜드 기획전 등을 통해 KT알파 쇼핑의 패션PB ‘르투아’를 선보이는 식이다. 

특히, KT알파 쇼핑에서 홈쇼핑 최초로 퀸잇의 패션PB ‘플리츠31’ 단독 판매 방송을 진행한다. 

‘플리츠31’은 퀸잇이 지난해 4월 론칭한 단독 브랜드로 고품질의 플리츠 의류를 전문으로 제작한다. 

고도화된 주름 기술을 활용한 의류로, 가벼운 소재에 화려한 컬러감과 디자인이 특징이다. 한달동안 매일 입을 수 있는 여성의 데일리웨어를 선보인다. 

오는 4월 말 방송되는 수정샵에서 첫 선을 보이며, △그라데이션 블라우스+스카프 세트 △체형커버 와이드 플리츠 팬츠 2종 △진주 스터드 플리츠 원피스 자켓 △플리츠 볼륨 스커트를 할인 혜택가에 판매한다. 

KT알파 백선주 T커머스사업2본부장은 “4050 여성들의 일상을 바꿔줄 라이프스타일 플랫폼으로 확장해 나가는 퀸잇의 서비스 방향이 KT알파 쇼핑과 일치해 손잡게 됐다”라며, “패션 트렌드 제안은 물론 4050 여성들의 라이프스타일을 업그레이드하는 채널로 도약할 것”라고 말했다. 

퀸잇은 4050 여성을 위한 프리미엄 패션 전문 플랫폼으로 4050 여성이 선호하는 백화점 브랜드부터 디자이너 브랜드까지 약 3,000여개의 브랜드가 입점해있다. 

4050 세대에 최적화된 쉽고 직관적인 UIUX 및 상품 큐레이션을 통해 차별화된 쇼핑 경험을 제공한다. 

리테일 분석기관 와이즈앱·리테일·굿즈에 따르면 지난 3월 세대별로 가장 많이 사용한 패션 전문몰 앱 조사에서 퀸잇이 5060세대에서 1위, 40대에서는 3위를 차지한 바 있다. 

퀸잇은 여성을 위한 모든 패션 아이템을 취급하는 패션몰 육성에 적극 나서고 있으며, 여성들의 라이프스타일 전반에 걸쳐 신규 카테고리를 확장해 나갈 계획이다.



KT Alpha Shopping pursues strategic partnership with premium fashion app Queenit to secure women in their 40s and 50s


In the form of channel exchange, both companies plan to actively utilize their own fashion brands (PBs) and distribution channels. 
KT Alpha Shopping will propose fashion trends and upgrade customers' lifestyles. 


Home shopping and fashion apps have come together to secure female customers in their 40s and 50s. KT Alpha Shopping (CEO Park Seung-pyo) announced on April 18 that it had signed a business agreement for strategic partnership with  Queenit , a fashion app for women in their 40s and 50s .

Through this agreement, the two companies plan to use their own fashion brands (PBs) and distribution channels to suggest fashion trends as well as lead the lifestyle of women in their 40s and 50s. 

The two companies have something in common in that they have fashion PBs and channel competitiveness that target women in their 40s and 50s. As the 4050 generation is the core target group in KT Alpha's shopping fashion category, with a purchase proportion of 46.2%, the needs of both companies to secure female customers in their 4050s coincided. 

KT Alpha Shopping owns 'LR TROIS', a fashion PB based on home shopping sales broadcasts, and Queenit owns  'PLEATS 31', a fashion PB based on channel competitiveness optimized for mobile apps

The two companies predicted that since the two brands have the same target, it will be possible to combine customer bases, and sales channels will be expanded based on home shopping and mobile apps. 

We plan to actively cooperate with the aim of securing female customers in their 40s and 50s and strengthening the competitiveness of fashion PB. Through this cooperation, we decided to actively utilize the distribution channels of both companies. 

In the form of channel exchange, Queenit's fashion PB 'Pleats 31' is sold through KT Alpha Shopping 's home shopping broadcast, and KT Alpha Shopping 's fashion PB 'Letois' is introduced through live commerce and brand special exhibitions on the Queen It app. . 

In particular, KT Alpha Shopping will be broadcasting exclusive sales of  Queenit 's fashion PB 'Pleats 31' for the first time in home shopping .

'Pleats 31' is Queenit's exclusive brand launched in April last year and specializes in producing high-quality pleated clothing. 

This clothing utilizes advanced pleating technology and features bright colors and designs in light materials. We present women's daily wear that can be worn every day for a month. 

It will be debuted on Sujeong Shop, which will be broadcast at the end of April, and will sell △gradient blouse + scarf set △two types of body-covering wide pleated pants △pearl studded pleated one-piece jacket △pleated volume skirt at a discounted price. 

Baek Seon-ju, head of KT Alpha's T Commerce Business Division 2, said, “Queen It's service direction, which is expanding into a lifestyle platform that will change the daily lives of women in their 40s and 50s, is consistent with KT Alpha Shopping, so we decided to join hands.” “We will leap forward as a channel that upgrades people’s lifestyles,” he said. 

Queenit is a premium fashion platform for women in their 40s and 50s, with approximately 3,000 brands ranging from department store brands to designer brands preferred by women in their 40s and 50s. 

It provides a differentiated shopping experience through easy and intuitive UIUX and product curation optimized for the 4050 generation. 

According to retail analysis agency WiseApp·Retail·Goods, in a survey of the most used fashion mall apps by generation last March, Queen It ranked first among those in their 50s and 60s and third among those in their 40s. 

Queenit is actively developing a fashion mall that handles all fashion items for women, and plans to expand new categories across women's lifestyles.

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